‘Inside Out’, un fascinant viatge per les emocions

La pel·lícula confirma Pete Docter com una de les primeres espases de Pixar

 

Manel Haro. Barcelona / @manelhc

Els estudis Pixar no deixen de sorprendre’ns. Inside Out és la seva darrera aposta, un viatge a les emocions protagonitzat per una sèrie d’entranyables personatges que viuen a l’interior de Riley, una nena d’onze anys que acaba de traslladar-se de Minnesota a San Francisco per qüestions laborals del seu pare. Cada un d’aquests petits éssers es correspon amb un estat emocional: Por, Alegria, Tristesa, Ira i Fàstic. Són el centre de control de Riley, els qui batallen perquè cada dia sigui feliç, qui alimenten el seu optimisme, però també els que vehiculen la seva ràbia, decepció i terror quan les circumstàncies no acompanyen.

A la perfecta vida de Riley a Minnesota no hi ha problemes: té una magnífica relació amb els pares, amb els seus amics s’ho passa genial i gaudeix dels seus partits d’hoquei. Però tot just trepitjar la seva nova casa de San Francisco, aquesta felicitat comença a trontollar: nova escola, nous companys de classe, nous amics, el camió de mudança que no arriba, el seu pare que està molt ocupat … Por, Alegria, Tristesa, Ira i Fàstic han de posar fil a l’agulla abans que les emocions de Riley segueixin descontrolant-se de manera tan alarmant.

Inside Out ens proposa una fascinant aventura plena d’imaginació. Us imagineu poder passejar pel nostre propi interior i descobrir de quina manera eficients treballadors organitzen els nostres records? Quin és el criteri que segueixen per eliminar aquelles experiències o aquelles dades de la nostra memòria que ocupen espai i ja no són necessaris conservar? Si teníem un amic imaginari, en quina part del nostre interior està? Com es crea en la nostra imaginació el nostre noi o noia ideal? Què va ser del nostre absurd i divertit món infantil en el que els objectes cobraven vida pròpia i podíem crear un bosc de patates fregides o un palau de galetes? En quin racó del nostre subconscient esperen les nostres pors? Com es creen els somnis que ens acompanyen cada nit?

Aquest impressionant món d’imaginació i emocions va sorgir de la ment de Pete Docter, quan mirava a la seva pròpia filla d’onze anys i es qüestionava què passava pel seu cap mentre creixia i començava a abandonar aquesta màgia i innocència de la infància. I quan Docter es posa a crear, els resultats són espectaculars. Ell és el director d’Up (2009), guanyadora de l’Oscar a la Millor Pel·lícula d’Animació, i de Monstres SA (2001). També és un dels creadors de la història de WALL-E, que va dirigir Andrew Stanton i que també va guanyar l’Oscar a la Millor Pel·lícula d’Animació (2008). Inside Out és la seva confirmació, el film que el manté com una de les primeres espases de Pixar.

Ja no resulta estrany anar al cinema a veure una pel·lícula d’animació i adonar-se que gairebé tots els espectadors són adults. La catalogació “per a tots els públics” ha cobrat un nou sentit amb aquest tipus de pel·lícules, no només perquè ens fan sentir a tots com a nens, ens tornen a la nostra infància durant una hora i mitja, sinó també perquè els creadors saben què tecles tocar per emocionar petits i grans, perquè hi hagi humor per a totes les edats, perquè no hi hagi fibra que es resisteixi a les seves històries. Darrere de cada film de Pixar hi ha molt de talent, però també molt coneixement de les emocions que dominen l’ésser humà.

Categories
AnimacióCINEComèdiaDrama
Sense comentaris

Deixa una resposta

ALTRES ARTICLES